woensdag 25 december 2013

Dijnselburg amp 7: chassis opknappen

Het chassis was een roestige bende, dus dat betekende schoonmaken, schuren en nieuwe gaten boren. Ik wilde gebalanceerde XLR ingangen maken met microfoon trafo's naast de ongebalanceerde jacks. Nieuwe gaten voor de doorvoer van het netsnoer en de zekeringhouder. En gaatjes voor de steunen van de componenten aan de binnenzijde. Op die manier kan ik het geheel netjes weer opbouwen en met grotere stevigheid.
Dat boren was nog een hele klis, want dit is een stalen chassis en ik ben aluminium gewend, wat een stuk makkelijker te bewerken is. Maar goed, de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
En dan is het gronden en afspuiten:



De kast begint ook weer iets van z'n oude glorie terug te krijgen. Omdat grijs zo saai is, koos ik voor een zwart/mosgroen kleurenschema. En een groen lampje dus...


Inmiddels waren ook de nieuwe kleine componenten aangekomen. Het chassis moet een dag uitharden, dus ik ben vast begonnen met het turretboardje voor de voeding en de bias:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten